Το interactive packaging δεν αποτελεί απλώς μία νέα τάση στη βιομηχανία της συσκευασίας. Μαζί με τις βιώσιμες συσκευασίες (https://e-cartabianca.gr/el/blog/Sustainable-packaging), ανήκουν στο μέλλον της. Και κάθε εταιρεία που στοχεύει στη δυναμική αλληλεπίδραση με το κοινό της, πρέπει να κάνει στροφή σε πιο σύγχρονες μορφές συσκευασιών, που επιτυγχάνουν την αποτελεσματικότερη και πιο ουσιαστική εμπλοκή του καταναλωτή.

 

Όμως τι είναι το interactive packaging;

Γνωστό στα ελληνικά ως διαδραστική συσκευασία, το interactive packaging είναι ένας νέος τρόπος αλληλεπίδρασης των εταιρειών με το κοινό τους. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για κάθε συσκευασία που με τη χρήση της τεχνολογίας επιτυγχάνει τη διαδραστική εμπειρία με τον πελάτη.

Ο στόχος λοιπόν εδώ είναι ο πελάτης να συνδεθεί, όχι όμως μόνο με το προϊόν, αλλά με την ίδια τη συσκευασία.

Φανταστείτε μια συσκευασία που σας προ(σ)καλεί να αλληλεπιδράσετε μαζί της. Που σας «αναγκάζει» να εμπλακείτε σε δραστηριότητες, όπως το σκανάρισμα κωδικών, το παιχνίδι, τη ζωγραφική, το δίπλωμα και το ξεδίπλωμά της. Που σας ωθεί να γνωρίσετε περισσότερα για το προϊόν, την προέλευσή του, την ιστορία του και την εταιρεία που το δημιούργησε.

Ακριβώς αυτό κάνει το interacting packaging: συνδέει αποτελεσματικά τους καταναλωτές με το brand και δημιουργεί δεσμούς βαθύτερης επικοινωνίας.

 

Ποια είναι τα οφέλη της διαδραστικής συσκευασίας

Η διαδραστική συσκευασία είναι μία συναρπαστική συσκευασία! Το περιτύλιγμα του προϊόντος παύει να λειτουργεί παθητικά και μετατρέπεται σε ένα δυναμικό εργαλείο marketing και πωλήσεων. Τώρα οι πελάτες σας μπορούν να βρίσκουν εύκολα πληροφορίες, να λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς, να κερδίζουν προνόμια, να ακούν διαδραστικές ιστορίες και να σας γνωρίζουν καλύτερα. Έτσι αναπτύσσεται η ψυχολογική και συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες σας, που μετατρέπονται σε ενεργό και πιστό κοινό.

 

Πώς να δημιουργήσετε επιτυχημένες διαδραστικές συσκευασίες

1.Μέσω της χρήσης QR code: Το QR code προέρχεται από τα αρχικά Quick Response («γρήγορη ανταπόκριση») και η κωδικοποιημένη πληροφορία που παρέχει μπορεί να διαβαστεί γρήγορα και εύκολα. Πρόκειται για έναν εκπληκτικό τρόπο μετάδοσης πληροφορίας, καθώς σε ένα QR code μπορεί να αποθηκευτεί απεριόριστο κείμενο, εκπληκτικές φωτογραφίες, ακόμα και video.

Η ψηφιακή διάσταση στη συσκευασία των προϊόντων αναβαθμίζει αυτόματα την ίδια τη συσκευασία, προβάλλει τη σύγχρονη φιλοσοφία κάθε εταιρείας και αυξάνει το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, καθώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του για ουσιαστικότερη πληροφόρηση και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με ένα απλό σκανάρισμα του κινητού.

Επίσης, η χρήση του QR code βοηθάει στην αισθητική αναβάθμιση της συσκευασίας. Χρήσιμες πληροφορίες με μικρά γράμματα, που θα έπρεπε να «στριμωχτούν» πάνω στη συσκευασία με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην μπαίνει καν στον κόπο να διαβάσει, μέσω του QR code αναβαθμίζονται, αναδεικνύονται και προβάλλονται πιο αποτελεσματικά.

2. Μέσω μιας έξυπνης συσκευασίας: Η έξυπνη συσκευασία έχει στόχο να προσελκύσει τον καταναλωτή με την πρώτη ματιά ή, ακόμα καλύτερα, να τον εκπλήξει καθώς την ανοίγει. Το αίσθημα της έκπληξης αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον του κοινού γιατί του προσφέρει το αγαπημένο του προϊόν με ένα δημιουργικό και ασυνήθιστο τρόπο. Συσκευασίες που μεταμορφώνονται, που μετατρέπονται σε παιχνίδια, σε κόλλες ζωγραφικής, που αλλάζουν σχήμα ή που συμπιέζονται, αποτελούν τη νέα τάση στον τομέα της σύγχρονης συσκευασίας.

Η έξυπνη συσκευασία είναι ένας εκπληκτικός τρόπος σύνδεσης με το κοινό σας. Αυτή η δημιουργική αλληλεπίδραση μέσα από αξέχαστες εμπειρίες βοηθάει να δημιουργηθεί ανάμεσα στο brand και το κοινό σας ένας ισχυρός δεσμός. Παράλληλα, ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται την αξία που θέλετε να του προσφέρετε και στο εξής θα βρίσκεστε εσείς στην πρώτη θέση της προτίμησής του.

Η εφαρμογή του interactive packaging στηρίζεται στη φιλοσοφία ότι η παραδοσιακή συσκευασία των προϊόντων πλέον δεν αρκεί. Και αυτό είναι αλήθεια. Η διαδραστική εμπειρία είναι ένα νέο, εκπληκτικό κανάλι επικοινωνίας που αναδεικνύει τη συσκευασία προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα να λάβει ο καταναλωτής εκπληκτικές πληροφορίες γύρω από το προϊόν που προσφέρετε.

Εσείς θα το αφήσετε στην τύχη;