Βιώσιμες συσκευασίες – 3 κορυφαίες τάσεις για το 2022
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη στροφή των καταναλωτών σε συσκευασίες προϊόντων που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Μάλιστα, πολλές φορές, η συσκευασία θα γίνει καθοριστικός παράγοντας για την προτίμηση ενός προϊόντος από ένα άλλο. Με τις απαιτήσεις του κοινού να είναι τόσο υψηλές, οι βιώσιμες συσκευασίες ως πολιτική πρέπει να μπει στην ατζέντα όλων των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Τι είναι οι βιώσιμες συσκευασίες;
Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι είναι απλώς οικολογικές συσκευασίες που μπορούν να ανακυκλωθούν. Όμως στην πραγματικότητα είναι κάτι περισσότερο.
Οι βιώσιμες συσκευασίες ανταποκρίνονται στην ηθική της κυκλικής οικονομίας. Σύμφωνα με αυτήν, ένα προϊόν οφείλει να είναι ασφαλές για το άτομο και για την κοινωνία, να είναι φιλικό προς το περιβάλλον και σχεδιασμένο για να χρησιμοποιείται όσο περισσότερο καιρό γίνεται μέχρι να ανακυκλωθεί ή να αποσυντεθεί.
Άρα, πρόκειται για συσκευασίες ευεργετικές για το περιβάλλον σε όλο τον κύκλο της ζωής τους.
Πώς βοηθούν την εικόνα της επιχείρησής σας.
Η συσκευασία της επιχείρησής σας είναι ο τρόπος επικοινωνίας με τους πελάτες σας. Αν, λοιπόν, το κοινό σας έχει κάνει στροφή σε πιο οικολογικές λύσεις, αυτό σημαίνει ότι πρέπει και η κουλτούρα της εταιρείας σας να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Το πρώτο βήμα είναι να μειώσετε τη χρήση του πλαστικού, όπου αυτό είναι δυνατόν. Υιοθετήστε συσκευασίες από ανακυκλωμένα ή βιοδιασπώμενα υλικά, ή από χαρτί που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Οφέλη για την επιχείρησή σας
Η υιοθέτηση eco-friendly επιλογών, ή αλλιώς επιλογών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον, έχει άμεσο αντίκτυπο στην επιχείρηση και τα κέρδη σας.
-
Οι καταναλωτές δημιουργούν θετική στάση απέναντι στις επιχειρήσεις που αναζητούν πιο οικολογικές επιλογές, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η εικόνα μιας υπεύθυνης οικολογικά εταιρείας.
-
Οι επιχειρήσεις που υιοθετούν την κουλτούρα της «εταιρικής βιωσιμότητας» αποκτούν ξεκάθαρα προβάδισμα απέναντι στους ανταγωνιστές τους, δηλώνουν τον εκσυγχρονισμό τους, συμβαδίζουν με τις νέες τάσεις της αγοράς και αυξάνουν τα κέρδη τους.
Οι τάσεις στις συσκευασίες για το 2022
Οικολογικές συσκευασίες
Οι οικολογικές συσκευασίες δεν είναι κάτι άγνωστο, ούτε κάτι καινούριο. Είναι όμως αναγκαίες περισσότερο από ποτέ.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι βιοδιασπώμενες και οι χάρτινες σακούλες αποτελούν τη δημοφιλέστερη λύση για τις περισσότερες επιχειρήσεις.
Η οικολογική συσκευασία είναι σημαντικό εργαλείο για την επιχείρησή σάς. Η χρήση της προστατεύει το περιβάλλον και παράλληλα δίνει ένα θετικό μήνυμα στο κοινό σας.
Μινιμαλιστικές συσκευασίες
Στην προσπάθειά τους να μειώσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα, μεγάλες εταιρείες από τη βιομηχανία της μόδας και των καλλυντικών λανσάρουν συσκευασίες από ανακυκλωμένα, ανακυκλώσιμα ή βιοδιασπώμενα υλικά, με πολύ απλό και καθαρό design.
Σίγουρα η προστασία των προϊόντων παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της συσκευασίας, ωστόσο η μινιμαλιστική προσέγγιση δεν αλλάζει την ποιότητα. Οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από μικρά βήματα.
Επιλέξτε απλές συσκευασίες που προστατεύουν τα προϊόντα σας, αλλά η χρήση τους απαιτεί λιγότερο μελάνι στην εκτύπωση και μικρότερη χρήση χαρτονιού. Με αυτόν τον τρόπο, το κόστος της εκτύπωσης μειώνεται, τα οφέλη για το περιβάλλον είναι πολλαπλά και οι πελάτες σας εισπράττουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της επιχείρησής σας.
E-commerce οικολογικές συσκευασίες
Οι συνθήκες των δύο τελευταίων χρόνων άλλαξαν τα δεδομένα στις αγορές των προϊόντων και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει η νούμερο ένα επιλογή για πολλούς καταναλωτές.
Αν έχετε e-shop, τώρα είναι η καλύτερη ευκαιρία για να δείξετε στους πελάτες σας ότι είστε μια επιχείρηση με περιβαλλοντική συνείδηση.
Επιλέξτε απλές οικολογικές συσκευασίες με λιτό σχεδιασμό και ταυτόχρονα πληροφορήστε το κοινό σας (π.χ. με QR code ή μέσω links που παραπέμπουν στην ιστοσελίδα σας) για τις eco-friendly επιλογές που κάνετε ως επιχείρηση, για τυχόν περιβαλλοντικές δράσεις στις οποίες λαμβάνετε μέρος αλλά και για όραμά σας να μειώσετε το οικολογικό σας αποτύπωμα ως εταιρεία.
Μην ξεχνάτε ότι η οικολογική συσκευασία σε συνδυασμό με την ενημέρωση των καταναλωτών είναι μία από τις καλύτερες στρατηγικές άμεσης προσέλκυσης νέων πελατών και αφοσίωσης στην επωνυμία των προϊόντων σας.