Κάθε χρονιά συνοδεύεται από μια σειρά εορταστικών περιστάσεων που σε καλούν να σκεφτείς τις στρατηγικές κινήσεις που θέλεις να κάνεις προκειμένου να αξιοποιήσεις τη διάθεση των καταναλωτών για αγορές και να δεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου να αυξάνονται.

Ανάμεσα στις  στρατηγικές επικοινωνίας και προώθησης συγκαταλέγεται και το εποχιακό εικαστικό της συσκευασίας σου, γνωστή και ως εορταστική συσκευασία. Και αν ακόμα αναρωτιέσαι κατά πόσο μία εορταστική συσκευασία μπορεί να ενισχύσει την εικόνα της επιχείρησής σου, σχετική έρευνα αποκάλυψε ότι επτά στους δέκα καταναλωτές επηρεάζονται από την εποχιακή συσκευασία, ιδιαίτερα όταν πρόκειται να προβούν σε μία αγορά που έχει ως στόχο να δοθεί ως δώρο. (Ipsos, 2018).

Σε μία εποχή που οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε μεγάλο βαθμό στις onlineαγορές – 8 στους 10 Έλληνες κάνει τουλάχιστον μία onlineαγορά/εβδομάδα (Paypal, 12/2022)- η συσκευασία αποτελεί τη μοναδική «πραγματική» αλληλεπίδραση που μπορούν να έχουν οι πελάτες σου με το brand σου. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εποχιακή συσκευασία ωστόσο και για κάθε φυσικό κατάστημα που θέλει να διεκδικήσει σοβαρό μερίδιο της πίτας και να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Για να κατανοήσεις σε βάθος  τη σπουδαιότητα του εορταστικού εικαστικού της συσκευασίας σου, αρκεί να αντιληφθείς  την επίδραση που έχει στην ψυχολογία και διάθεση του καταναλωτή.

1. Κεντρίζει το ενδιαφέρον & ενισχύει την ανυπομονησία

Ένα δώρο «κρυμμένο» μέσα σε μία προσεκτικά σχεδιασμένη συσκευασία δίνει την ευκαιρία στον παραλήπτη να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του, να «παίξει» μαζί της, να την επεξεργαστεί με την αφή του και να μπει σε μία διαδικασία να μαντέψει τι μπορεί να κρύβει. Με λίγα λόγια, μέσε σε λίγα μόλις  δευτερόλεπτα έχεις επιτύχει να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του, να τον παρακινήσεις να ασχοληθεί με το brand σου και τελικά να το αποτυπώσει στο μυαλό του.

2. Το συναίσθημα σύμμαχος στις αποφάσεις αγοράς

Οι εποχιακές συσκευασίες έρχονται σε περιόδους όπου οι καταναλωτές κατακλύζονται από έντονα συναισθήματα είτε πρόκειται για την πιο όμορφη περίοδο του χρόνου, τα Χριστούγεννα, είτε για την πιο ερωτική ημέρα, την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, είτε για την πιο «τρομακτική» στιγμή της χρονιάς, το Halloween.

Κάθε απόφαση για αγορά συνοδεύεται από μία συναισθηματική παρόρμηση της στιγμής που κινείται ανάμεσα στην επιλογή ενός προϊόντος για δώρο σε ένα αγαπημένο πρόσωπο και την επιλογή ενός πολύτιμου προϊόντος για δώρο στον ίδιο του τον εαυτό. Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής επιθυμεί παραλάβει την παραγγελία του σε μία συσκευασία που είναι συνακόλουθη με τον πλούσιο συναισθηματικό του κόσμο. Μία συσκευασία εορταστική, διαφορετική, πρωτότυπη που κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή την επιλογή του αλλά και ενισχύει τον πλούσιο συναισθηματικό του κόσμο.

3.Η εμπειρία δεν σταματάει ποτέ

Στη διαδρομή του πελάτη (customer journey) η στιγμή που παραλαμβάνει την παραγγελία του αποτελεί ένα από τα τελευταία και εξίσου σημαντικά touchpoints που ολοκληρώνουν την εμπειρία που έχει με την επιχείρησή σου. Μία εμπειρία, που εφόσον συνοδεύεται από τα συναισθήματα της έκπληξης, του ενθουσιασμού και της χαράς, θα θέλει να την ζήσει ξανά και ξανά και επομένως να σε συγκαταλέξει στους υποψήφιους για μελλοντικές αγορές.

Αυτή η διαδικασία αποτελεί μία διαφορετική εκδοχή του loyalty, των πιστών δηλαδή πελατών που επανέρχονται σε εσένα για κάθε αγορά τους έναντι του ανταγωνισμού.

Αφού εξετάσαμε πώς ο καταναλωτής επηρεάζεται από την εορταστική συσκευασία, ήρθε η στιγμή να σου παρουσιάσουμε και 3 οφέλη για τη δική σου επιχείρηση.

1.Ανανεώνεις την εικόνα της επιχείρησής σου

Η αγορά κινείται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και πολύ συχνά ο ανταγωνισμός καταφέρνει, δυστυχώς, να σε ξεπεράσει με πιο επιθετικές ή άμεσες κινήσεις. Μην μένεις πίσω. Η συχνή εναλλαγή των συσκευασιών σου αποδεικνύει ότι είσαι ένας ζωντανός οργανισμός που αφουγκράζεται τις ανάγκες των πελατών του και είναι διαθέσιμος να τις ικανοποιήσει. Η εικόνα της επιχείρησής σου μεταβάλλεται διαρκώς αποκτώντας θετικό πρόσημο ενώ οι καταναλωτές σου ανυπομονούν για την επόμενη εορταστική συσκευασία που θα επιλέξεις για να συνοδέψεις τις παραγγελίες τους.  

2. Επιτυγχάνεις αύξηση των πωλήσεών σου

Δεν είναι περίεργο να δεις τους πελάτες σου να αυξάνονται χάρη στις συσκευασίες που επιλέγεις για τα προϊόντα σου. Σε τέτοιες χρονικές στιγμές που οι καταναλωτές επιλέγουν να προβούν μαζικά στην αγορά των δώρων τους, έχουν την προσδοκία να συνοδεύονται και από μία όμορφη συσκευασία. γιατί όχι και εορταστική. Ειδικά, τα τελευταία χρόνια, που αρκετοί συνάδερφοί σου, φαίνεται να έχουν ξεχάσει τη σπουδαιότητα της συσκευασίας στη συνολική εμπειρία του πελάτη.

3.Αποκτάς virality και ενισχύεις τη φήμη σου

Κάθε brand αναζητά έναν ισχυρό λόγο για να αποκτήσεις το virality που θα του εξασφαλίσει την αναγνωρισιμότητα και την προσέγγιση ευρύτερου κοινού. Ένας από τους τρόπους για το επιτύχεις, είναι η συσκευασία που θα επιλέξεις. Αν έχεις ακουστά το unboxing, θα γνωρίζεις ότι το διαδίκτυο κατακλύζεται από viral videos σχετικού περιεχομένου. Από το παραδοσιακό πλέον YouTube έως το πολύ πρόσφατο TIK TOK, το unboxing περιεχόμενο κατέχει ηγετική θέση. Αρκεί να αναφέρουμε τα 55.3Β. views στο trending #unboxing.

Μην εκπλαγείς λοιπόν αν ξαφνικά «trendareis»στις τάσεις στα social media επειδή η εξαιρετική εορταστική συσκευασία σου κέντρισε το ενδιαφέρον των πελατών σου που θέλησαν να μοιραστούν αυτή την εμπειρία με τους διαδικτυακούς τους φίλους. Σημείωσε επίσης ότι το 43% των καταναλωτών έχουν αγοράσει ένα αντικείμενο απευθείας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Sepe 2022) ενώ 40% των καταναλωτών έχει τη διάθεση να μοιραστεί περιεχόμενο στα social media αν αυτό έρθει σε μοναδική και branded συσκευασία (Dotcom Distribution).

Συμβουλή μας είναι στην αρχή κάθε έτους να καταγράψεις τις γιορτές που βρίσκουν εφαρμογή στη δική σου επιχείρηση, να αξιολογήσεις τις πωλήσεις των προηγούμενων χρόνων και να επιλέξεις στρατηγικά ποιες από αυτές θα ενισχύσεις επενδύοντας σε μία εορταστική συσκευασία. Δεν είναι απαραίτητο κάθε συσκευασία να είναι μοναδική ή να συνοδεύεται από ένα αρκετά υψηλό budget.

Με μικρές διορθωτικές κινήσεις και με την εύρεση των κατάλληλων συνεργατών, θα μπορείς να συνοδεύεις κάθε παραγγελία σου με εορταστικό εικαστικό στις συσκευασίες σου και άρα να προσφέρεις μία συνολική εμπειρία στους πελάτες σου.

Στην Cartabianca έχουμε μεγάλη εμπειρία στο packaging και unboxing experience και παρέχουμε προσωποποιημένες λύσεις για να αναδείξεις και να απογειώσεις  την εικόνα της επιχείρησής σου και των προϊόντων σου.