Τον όρο «packvertising» μπορεί να τον ακούσαμε για πρώτη φορά το μακρινό 2005 όταν η εταιρεία marketing Big Fish ανέλαβε το redesign των συσκευασιών μίας εταιρείας πώλησης δημητριακών, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ από χιλιάδες επιχειρήσεις παγκοσμίως. Αναφέρεται στην ιδιότητα της συσκευασίας να διαφημίσει το προϊόν που περικλείει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο ακριβώς τη στιγμή της απόφασης του καταναλωτή: κατά τη διάρκεια της αγοράς.

Το packvertising δεν είναι απλά η δημιουργία ελκυστικών συσκευασιών. Εστιάζει στη δύναμη της πρώτης εντύπωσης καθώς προσελκύει την προσοχή του καταναλωτή ενώ επιδιώκει να επικοινωνήσει με τρόπο σαφή και δημιουργικό τα πλεονεκτήματα του προϊόντος και τις αξίες της εταιρείας.  Έχει τη δύναμη να αλλάξει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους και προάγουν τις αξίες τους.

Packvertising: όταν ο κόσμος της συσκευασίας συνάντησε τη διαφήμιση

Πώς ακριβώς το packvertising επωφελεί τις επιχειρήσεις και τι σημαίνει για το brand τους; Ας εξετάσουμε μερικά από τα κυριότερα οφέλη.

1. Ενισχύει την Αναγνωρισιμότητα του Brand: Μια συσκευασία που είναι μοναδική δρα ως ο καλύτερος πρεσβευτής του brand σας καθώς αφενός ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αφετέρου οι πελάτες σας εύκολα και γρήγορα αναγνωρίζουν την επιχείρησή σας και τα προϊόντα σας.

2. Δημιουργεί Συναισθηματική Σύνδεση: Μια προσεκτικά σχεδιασμένη συσκευασία που υπακούει στους όρους του packvertising έχει ως στόχο να δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες σας. Έχει σχεδιαστεί για να πυροδοτεί συναισθήματα, να ευνοεί την αλληλεπίδραση και να επικοινωνεί αξίες και μηνύματα που αφορούν τους καταναλωτές.

3. Ενισχύει την Εμπειρία του Πελάτη: Η συσκευασία γίνεται μέρος της αξέχαστης εμπειρίας αγορών των πελατών. Τόσο κατά τη διάρκεια επιλογής ενός προϊόντος όσο και τη στιγμή που λαμβάνουν μία παραγγελία, αισθάνονται ότι αγοράζουν πολλά περισσότερα από ένα προϊόν. Αγοράζουν μία μοναδική εμπειρία.

4. Είναι μία οικονομική εναλλακτική: Αποτελεί μία οικονομική μορφή διαφήμισης συγκριτικά με την παραδοσιακή ή online διαφήμιση με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Packvertising: μυστικά επιτυχίας

Υπάρχουν κάποιοι παράμετροι που πρέπει να λάβετε υπόψη σας όταν ετοιμάζεστε να σχεδιάσετε την επόμενη συσκευασία για τα προϊόντα σας. Ας ρίξουμε μία ματιά στα πιο σημαντικά σημεία που αξίζουν της προσοχής σας.

1. Συνέπεια: Εξασφαλίστε ότι η συσκευασία σας ανταποκρίνεται στις αξίες που πρεσβεύει η επιχείρησή σας και είναι συνακόλουθη της εταιρικής σας ταυτότητας.

2. Δημιουργικότητα: Αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του packvertising καθώς από αυτήν εξαρτάται η απήχηση που θα έχει στον τελικό καταναλωτή. Όπως ακριβώς συμβαίνει με την οποιαδήποτε μορφή διαφήμισης, η επιτυχία του packvertising εξαρτάται από το πόσο μοναδικός θα είναι ο σχεδιασμός ή το μήνυμα στη συσκευασία.

3. Καινοτομία: Πειραματιστείτε, τολμήστε, υλοποιήστε. Σκεφτείτε «out of the box» και αξιοποιήστε όλα τα διαθέσιμα υλικά για να δημιουργήσετε μία συσκευασία που υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών σας. QR codes, Augmented Reality και άλλες τεχνολογίες μπορούν να προσθέσουν ένα επιπλέον επίπεδο εμπειρίας για τον καταναλωτή.

Το packvertising, ως μία οικονομικά προσιτή αλλά ταυτόχρονα ισχυρή εναλλακτική στην παραδοσιακή διαφήμιση, δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μία πιο άμεση σχέση με τους πελάτες τους και να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση με το προϊόν. Πλέον έχουμε κάνει τη μετάβαση από τη συσκευασία ως ένα μέσο προστασίας ενός προϊόντος στη συσκευασία ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάρκετινγκ με εντυπωσιακά αποτελέσματα για κάθε επιχείρηση.